
bahno
Uživatelé-
Počet příspěvků
137 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Návštěvy profilu
Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.
bahno's Achievements
Nově registrovaný (1/14)
0
Popularita
-
Ale jsou. Petice(krome par specialnich pripadu, mistni referendum, volba presidenta... napriklad) je platna, pokud splnuje zakonny pozadavky(komu,co,kdo...) - a dokonce nemusi pod ni bejt jedinej podpis(byt alespon peticni vybor by podepsat mohl). Jina vec je, co se ji dosahne. Dotcenej organ ji totiz musi projednat(vasi petici jsme si zajmem precetli) a sdelit vysledek (a zalozili ji do archivu). Takze elektronickej sber podpisu nema zadnej vliv na cokoliv.
-
5HP za normalniho pocasi urcite, 9.9HP mozna a 15HP asi ne. Ono to ma odber plyny faze, nema to vyhrivany reduktor(cimz nechapu tu cenu). A butan pri vetsim odberu zamrzne(zustane kapalnej) a do motoru nepujde. Cistej propan ma nizsi odparnou teplotu a z flasky je mozny ho tahat podstatne vic. Jinej problem v tom neni. Mozna jeste pravni, protoze plyn pro vytapeni a plyn pro pohon ma jiny zdaneni. Ale protoze plyn pro vytapeni ma paradoxne vyssi dan nez plyn pro pohon, tak po tobe celnici asi nepujdou.
-
K tomu si dovolim jeste jednu poznamku - vlajky na plavidle maji mit rozmer alespon 1x1m, na malem plavidle alespon 60x60cm(by mi zajimalo, kdo to dodrzuje). A statni vlajka nesmi byt mensi nez jina vlajka na plavidle. Takze na malym plavidle >7m je minimalni rozmer statni vlajky 60x90cm - coz neni uplne malo.
-
Je tam ale podminka, ze ji musi byt alespon 15.
-
Dneska se za bezpecny povazujou 3mA, kvuli kardiostimulatorum. Bylo 10mA, to jeste zarucuje, ze se pustis. 20mA uz je hodne nebezpecny. Ale tohle vsechno se netyka vyboju, tam se bezpecnost/nebezpecnost odvozuje od energie vyboje. Bezpecny hodnoty jsou v joulech, treba defibrilace se u dospelyho zacina na 150J a doufa se, ze to srdce zastavi, pravdepodobnost cca 50%. A vubec, myslenka ze blesk a jeho pusobeni vyresime zakladoskolskou nebo stredoskolskou fyzikou je usmevna. Blesk a jeho chovani nejak dobre popsany, to je na nobelovku. Vime o tom vcelku prd, jen mame nejaky empiricky vztahy o kterejch se vi ze +- fungujou, ale pochopeni v plnym rozsahu, natoz nejaky predikce co se stane kdyz uderi do nejakyho netypickyho objektu, o tom si fakt muzem nechat jenom zdat. Toz tak. Co se týče bezpečných proudů,musím trochu opravit tvoje hodnoty.kdo má v lodi rozvody na 220V,nestačí pouze vhodné jističe,ale musí být osazen proudový chránič std.30mA , to znamená vypínací proud který se považuje ještě za bezpečný při průchodu lidským tělem,tudíž pokud dojde k nějaké poruše a ty se dotkneš části pod napětím uzavřeš svým tělěm okruh a pokud je procházející proud zkrz tvoje tělo min onech 30mA,dojde k odpojení sítě!Tudíž by ti tech tvých 20mA nemnělo vůbec nic udělat!!! bootcentrum Na mych hodnotach se vubec nic nemeni. To ze se pouzivaji 30mA chranice ma hned nekolik duvodu: -Cena - citlivost je draha -Leakege current - bezny zarizeni maji povoleny nejaky maly(nejsem si jist <3mA urcite, spis 1mA, normu po ruce nemam) unik proudu. Pokud se jich sejde vic... -kapacitni svody vedeni ... a dalsi Napr operacni saly maji predepsany 10mA chranice - jsou drahy, ale jsou. Kdyby si ho clovek dal na barak, casto by ihned vybavil "jen tak". 30mA je takova rozumna, kompromisni hodnota chranice. Pokud bude stat clovek ve vane a "sahne si", bude proud podstatne vyssi a chranic vybavi. Na suchym line suchejma rukama bude zase proud natolik malej, ze chranic nevybavi, ale neni to nebezpecny. Ale pres to existuje uzky pasmo, kde by se clovek mohl chytit, nepustit, byt zabit a pres to vsechno by to bylo podle norem v poradku - takze na chranice nespolehat. Cela problematika pusobeni el. proudu na lidsky telo je docela slozita, zalezi na mnoha ruznych detailech - kudy ten proud tim telem tece, jak dlouho tece, jaky je vysledny odpor ty drahy, v jakym okamziku EKG krivky dojde k zasazeni(je tam uzkej kousek kdy je srdce mimoradne nachylny na fibrilaci), na aktualnim zdravotnim stavu zasazenyho a v neposledni rade i na stesti. Pokud by byl zajem, doporucuju prostudovat www.eleferno.cz (odkaz pouze pro dospely), tam je o ucincich el. na lidsky telo hodne a hodne.
-
nedělá náhodou přeskokový napětí velikost napětí a nikoli proud? a i jinak to je volovina. Nebo jsi za to zapomněl dát chechtacího smajlka Přesně tak.... navíc kolik mA už člověka zabije? Už si to nepamatuju, ale ten potřebnej proud hravě projde i vodičem tloušťky vlasu. :D Dneska se za bezpecny povazujou 3mA, kvuli kardiostimulatorum. Bylo 10mA, to jeste zarucuje, ze se pustis. 20mA uz je hodne nebezpecny. Ale tohle vsechno se netyka vyboju, tam se bezpecnost/nebezpecnost odvozuje od energie vyboje. Bezpecny hodnoty jsou v joulech, treba defibrilace se u dospelyho zacina na 150J a doufa se, ze to srdce zastavi, pravdepodobnost cca 50%. A vubec, myslenka ze blesk a jeho pusobeni vyresime zakladoskolskou nebo stredoskolskou fyzikou je usmevna. Blesk a jeho chovani nejak dobre popsany, to je na nobelovku. Vime o tom vcelku prd, jen mame nejaky empiricky vztahy o kterejch se vi ze +- fungujou, ale pochopeni v plnym rozsahu, natoz nejaky predikce co se stane kdyz uderi do nejakyho netypickyho objektu, o tom si fakt muzem nechat jenom zdat. Toz tak.
-
VECNA: Labe nema deltu, ale estuar. Jinak snad akorat stastnou plavbu. Taky bych nekdy mel rad tolik casu...
-
Mozna se mylim, ale david nekde psal ze jsou k nicemu, ze jsou z 2(?)mm plechu a to je pro SPS malo. Teda na lod. Nekde sem ho ted videl v inzerci asi za 6kKc, tak sem nad nim taky premejslel, ale neregistrovanou lod z toho nevymyslim, na to je to tezky a registrovat to pry nejde - david kdyztak upresni.
-
Hmm, priste vim kam vyrazit. Kdyz jsem koukal na ty napisy, u me zatim vede(puvodne v anglictine, nejakej obchodak):"Deti ponechane bez dozoru dostanou dvojite capuccino a stenatko zdarma". Kdyz uz je nemeckej hafen proflaklej - a ze jsem to nevedel - jak je to tam s kotvenim? Cedule se zakazem plavby me docela odradila, takze jsme tam spali u nejakyho mola temer v usti Kocaby. Pamatuju si tam akorat docela hnusnej nonstop, ale bylo v nem sucho, teplo a grog, coz po trech dnech deste v otevrenym kokpitu bylo blaho.
-
Pokud to povezeš jen v CZ,tak bych se nebál - 3nápravový vlek s nájezd.brzdou.Co lze ještě vyrobit je 3x náprava á1800kg,tj.celková 5,4t mínus vlastní váha cca 1t= nosnost 4,4t - 10% lze tak naložit 4000kg,což by ti dostačovalo.Cena nového vleku výjde na cca 200 tisíc.Ale za hranice dost průser,musíš si zaplattit povolení-průjezd v každém státě a vše musí odpovídat skutečnosti,tj.vhodný vlek na celkovou váhu a také tažné auto-ale žádný běžný offroud to nesplnuje! A jelikož je šířka více jak 3,0m je nutný doprovod,v některých státech snad i policejní. To chceš pořád tu WINDY 27 ?? bootcentrum No, nebyl bych takovej optimista. 1) koule konci 3.5t, vic ji jako tazny nikdo nepovoli. Takze jedine oko a cep. Navic tim padaj skoro vsechny osobaky, pac ani ty nemaj obvykle povoleno tahnout vic 2) Je li vlek tezsi nez 3.5t, tak jsou potreba papiry minimalne C1+E, B+E nestaci, i kdyz by vlecny auto melo <3.5T 3) Nad 3m sirky nadrozmeru je potreba doprovodny vozidlo i u nas. 4) to papirovani s tim - platit 1200Kc za jednotlivou jizdu a vyrizovat to pokazdy zvlast na MD by se mi fakt nechtelo.
-
napada me nejaka banalni zavada, jako netesnici zpetny ventli v balonku.
-
Osobne? Do ty petky mozna i jo, je to levny, je to sranda. Provoz na bezny normalni 10kg lahve(odber plynu je tak malej, ze se to stiha odparovat samo). Vykon asi nespadne, protoze ten motor ma rezevu, bezne 4-5-6hp je furt ten samej, jenom treba jinej karbec, takze kdyz to prestavce dobre naladi, bude stejnej, ne-li vyssi. Vyssi vykon asi ne. Nebude to tak levny na prestaveni, potreba specialnich lahvi/specialni nadrze, coz je komplikator - narocny vymeny/plneni/hmotnost. Navic na plavebce na to budou cumet jak pero z divanu a nez vymysli co a jak, tak to bude trvat dlouho. U stabilniho motoru bych se nad tim zamyslel, zejmena pokud je ta lod casto z vody a dalo by se tankovat na pumpe.
-
Zvyseni spotreby je neoddiskutovatelny, LPG ma proste mensi vyhrevnost proti benzinu. Ovsem(ale to se tyka zejmena auta) to posunuti maxima kroutaku dolu udela svy. Mel sem espace a tam to bylo jasne videt. Na benzin jsem musel pod pade podradit na trojku, zatimco na plyn si to bublalo na ctyrku i pri 42-45km/h. Nezda se, ale ve meste je to mnohem pohodlnejsi a uspornejsi, takze ten narust spotreby neni tak velkej, jak by odpovidalo prosty umere spalnych tepel. Prepinani zpet na benzin pri maximalnim vykonu je vlastnost nekterejch lepsich sestav. Da se to pri instalaci vypnout. Protoze, pokud je to system se vstrikovanim plyny faze(u nas vicemene vsechny prestavby), tak maximalni vykon na LPG klesne o 5-8%. Me je vcelku sumak, jestli mam v aute 95 nebo 100 kobyl, ale nekomu to vadi tak prisli s timhle systemem, maximum vzdy na benzin. Takze existuje to, ale zdaleka ne kazda prestavba to dela. A opravdu, hrozne zalezi na tom kdo to dela. U nas je treba ten chlapik v Lukavici(horni dolni, nevim) a ten to dela fakt dobre, byt je to garazista. Objednaci lhuta na prestavbu bezne dva mesice. A pak je tu Wapos a ty sprasej na co sahnou, nadava na ne kazdej. Takze tak. Flaska k jesterce stoji jako normalni, 1000Kc/ks, ale malokde je meni. Dela to treba linde.
-
Vstrikovani preci dneska pri prestavbe nepredstavuje zadnej problem. Vstrikovani plyny faze udela prakticky kazdej chlapik co prestavuje auta. Prej zacina bejt trochu problem u hodne preplnovanejch motoru, ale to snad neni tvuj pripad. Nevim jaky mas chlazeni, ale je nutny si uvedomit, ze reduktor potrebuje nejak teplou vodu na svuj provoz, jinak zamrzne. Vstrikovani kapalny faze, ackoliv je to to nejlepsi co muze bejt a dokonce to zveda vykon motoru, tu bohuzel nikdo neumi. Horsi to bude s tema bombama. Normalni to bejt nemuzou(odhlidnu-li od prasacky verze postavit ji vzhuru nohama jak na koci osumdesatejch), leda specialni lahve pro vysokozvihy. V kazdym pripade bych sel spis do normalni LPG nadrze, pokud by se tam vesla, je to par tisic a plyn ze stojanu je levnejsi nez z flasky. BTW posledni dovolena z petikonkou byla 260 ricnich kilometru za tyden, a to jsme pluli mene nez obvykle, pac maly deti. Pokud bych setril 15kc/motohodina, tak ten rozdil byl 400, takze 10 tejdnu a investice zpatky. Noo, mozna o tom popremejslim.
-
10kg plynu je 18.5l plynu, takze tak 15l benzinu. S petikonkou na 140km, dve flasky na tejden.