Přejít na obsah
Plavidla.cz

bokal

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    43
  • Registrace

  • Poslední návštěva

bokal's Achievements

Nově registrovaný

Nově registrovaný (1/14)

0

Popularita

  1. Dělal jsem tu úpravu u Hondy BF10, je to skoro stejný motor. Jinak než s originál sadou to bude komplikované a nespolehlivé - myslím řazení. Pro řízení je tam jen plechový díl a na něm je čep, který je spojen s bovdenem řízení. pokud už máš na lodi pákové ovládání, stačí Ti koupit příslušné bowdeny (délka a koncovky) - mají a poradí u Imramovského nebo v Avaru. Pokud je to ovládání od hondy, tak je tam kabel, který se podle schématu připojí do motoru, pak fungují taky kontrolky mazání, teploty atd. Když je to od jiného výrobce, musíš improvizovat Vycházet jde ze schématu elektriky motoru - manuály k různým motorům najdeš na www.honda-marine.com Startér bude asi problém - místo na něj je v motoru, ale sehnat jej bude horší. Motory se startérem jsou ale v několika věcech odlišné - je tam jiná elektrika, silnější alternátor(12V) nabíjení baterky atd.
  2. bokal

    Pořízení nové lodi

    Ano, min. VMP mezinárodní - MPZ ( u nás pobřežní plavba do 0,75 nm)
  3. bokal

    Pořízení nové lodi

    uvnitř to není takový problém - polstry se většinou musí vyměnit, už jen pro lepší pocit, nějaké dřevěné detaily se taky dá - překližka nestojí tolik, je to spíše o práci. Podstatný je stav laminátu - praskliny a pavučiny se jen těžko odstraní. Za tu cenu není možné čekat, že bude v nějakém super stavu.
  4. bokal

    Pořízení nové lodi

    mi se to zdá být dobrá cena, ale záleží hlavně na stavu. Ono někdy jsou z charteru tak doničené, že to vůbec nestojí za úvahu. Musí se vidět osobně, na obrázku vypadá vždy líp. Než jsem koupil, tak jsem najezdil min. 2000 km. Ale při tom si člověk aspoň srovná představy.
  5. vydal jsem se v sobotu naštěstí do Waršavy, nelituju, dvě haly plné lodí od 17 do 47 stop motorové i plachetnice, jedna hala plná s příslušenstvím, jen návštěvníků trochu moc, na prohlídku některých lodí se stála fronta, bylo celý den co prohlížet.
  6. bokal

    Pořízení nové lodi

    To odhlášení by měl správně provést bývalý majitel, je to na jeho serióznosti. Dá se to i tak (tak jsem to řešil), že se při koupi lodi převezme taky ten průkaz PZŽ a pak se jej pošle spolu s kopií kupní smlouvy na úřad PZŽ, kde je registrována s žádostí o odhlášení, byli ochotní a do týdne mi to poslali. Taky tam bal nějaký poplatek, tuším 30 zlotých. Napřed jsem to ale domluvil na tom úřadu po telefonu. Je to jistější, než spoléhat na prodávajícího. Certifikát CE mají jen některé lodě od některých větších výrobců asi tak od roku 2005. Spíše vyjímečně.
  7. bokal

    Pořízení nové lodi

    už je o tom někde výše psáno, každá země to má jinak, u nás není povinné (pro soukromé rekreační plavidlo), např. na Slovensku povinné, v polsku povinné, ale od nějaké velikosti, Chorvatsko povinné nad 15 kW, ale loni to po mě žádali i když mám motor 10 koní. U nás to pojistí Alianz a ještě některá další pojišťovna. Za rok jsem platil 2000 kč - plachetnice 7m/1500kg, 10 koní, platí pro celou evropu. Osobně jsem to pojistil každý rok, i když to nebylo povinné s vědomím, že není problém i mojí malou lodí někomu udělat škodu za statisíce. Jiné je to s gumovým člunem, tam asi škodu nenadělám, ten jsem nepojišťoval.
  8. Nejlepší by bylo porovnat karburátory na obou typech a zjistit čím se liší - průměr difuzoru a trysek bude to asi jediný rozdíl ten typ F6 dosahuje o 500-1000 otáček více, díky jinému seřízení karburátoru než F5 a tím je dosaženo zvýšení výkonu o 1 koně.
  9. Asi mnohem lepší než ruské motory jsou čínské Parsuny (kopie Yamahy) Honda je jedna z nejlepších značek v závěsných motorech, mají pověst vysoké spolehlivosti, ovšem taky vyšší cena Vzduchové chlazení Honda od 5 koní žádný nemá, jsou naopak tiché.
  10. Mosquito: Co s tou Moskvou chcete dělat? pokud muzeum, tak Ok Provozovat se už asi stejně nesmí, stejně nechvalně proslulé jsou další modely z východu - Vetěrok, Salut je to pro zaryté kutily, co s ním nechtějí jezdit ale se v něm stále hrabat. Poláci na nich dělali výzkumy s karburátory z motorek, sekaček a taky jiné zapalování. To ruské odcházelo celkem pravidelně.
  11. Nepochopil jsem, proč nejde jezdit motorákem tam, kde jezdí parník? Ledaže by to zakázali. Motorák může plout i pomalu, a navíc na takové ploše..............
  12. Kdyby to byla politika unie, tak by to bylo stejné i v okolních státech, a ono není !!! u nás žádní výrobci lodí v podstatě nejsou, tak to loby je od dovozců a prodejců, a je to česká specialita tak jako dovozci aut se snažili zablokovat dovoz ojetých aut.
  13. Sdílím taky ten názor, ale jestli si pánové z Navy centra, Imramovský, Mašín a další myslí, že poběžíme k nim pro předražené lodě a motory, tak se hodně pletou. Tedy já určitě ne. Po tomto kroku ztratím chuť k nim jít i pro příslušenství nebo olej do motoru. Raději si to koupím v sousední zemi. Nějak mi to tady smrdí socializmem. Taky se nic nesmělo.
  14. Souhlasím se vším Milane co jsi uvedl. Dodal bych, že na rozdíl od Chorvatska je to v Polsku skoro zadarmo. Na jadranu jsem byl 3x a už se nechystám. Láká mě řeka Odra a také trasa štětín - Rujana vnitřními vodami. Těch tras by se našlo hodně. Na jaké přehradě budeš u nás?
  15. bokal

    Pořízení nové lodi

    Tak to je překvapující a dobrá zpráva. Dosud jsem musel kupovat na každou cestu známku nad 3,5t. Ta max šířka 2,55m platí ve většině států evropy. širší je nadrozměrný náklad se všemi důsledky. Přes rakousko už nejezdím, volím raději slovensko a maďarsko po dálnici přímo do HR.
×
×
  • Vytvořit...