Přejít na obsah
Plavidla.cz

banjoales

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    57
  • Registrace

  • Poslední návštěva

banjoales's Achievements

Nově registrovaný

Nově registrovaný (1/14)

  • První týden
  • Měsíc poté Rare
  • Po jednom roce Rare

Recent Badges

0

Popularita

  1. S vlečením plavidla mám negativní zkušenosti. Ne však takové, že by mě zklamala má kocábka nebo mé umění, ale lidé. V Kamýku n.Vl. jsem uviděl chlápka na malém člunu (pětkovej motor), jak mimo plavební dráhu vejrá upřeně do vody. Hladina nebyla nejvýš, tak je jasné, co se mu za mostem při levém břehu asi stalo. Později to dostrkal jedním pádlem k plavební dráze, kde ho to házelo na kamennej břeh a požádal nás, abychom ho dotáhli někam na Slapy, což bylo asi nějakých cca 30km tam a pro mě i 30km zpátky. Už na pohled bylo jasné, že celej červenej není od sluníčka a že jeho přízvuk mluvy není od toho, že by vyrůstal v Americe. Normálně bych se na něj vybodl, v nádrži jsem měl tak na 2 hodiny plavby - páč jsem se nikam nechystal. No nic, i zželelo se mi jeho i té jeho polomrtvé dámy, tak jsem říkal, že je vezmu do Zrůbku, kde je alespoň kemp. (V Kamýku tenkrát ještě měli zavřeno). A on ne, že chce na Živohošť nebo kam. Nebudu to natahovat. Že na to nemám benzín a ani čas (už se smrákalo) jsem mu vysvětlit nedokázal. Dotáhl jsem ho do Zrůbku, stálo mě to i tak mraky benzínu a dočkal jsem se těžce hrubých nadávek! Druhý případ - Vyrážel jsem s mým historickým mahagonovým člunem z Roviště na technickou, která byla ve Zvíroticích. Měl jsem to akorát, když tu mě požádala skupinka s vodními skútry, zda bych neodtáhl jejich kamaráda taky někam do horoucích pekel, že mu to vrčí, ale "ňák" nejede. Musel jsem odmítnout, páč prošvihněte technickou na Slapech, že jo!? Naštěstí pro něj jeli kolem naši sousedí, kteří, ač jeli na romantický výlet ve dvou, byli ochotni ho někam dotáhnout, čímž šla ale romantika stranou. Po cca hodině mě ve Zvíroticích míjeli. Na vlečeném skútru seděl vysmátý skútrař. Pak mi vyprávěli, že když se přiblížili k místu, kam chtěl skútra odtáhnout, se milý pán odpoutal pořád stejně vysmátej a se slovy "Jé, už mně to jede!" odfičel s kolegy neznámo kam. Podle mého na Rovišti zjistil, že prostě jen nemá dost benzínu na návrat. Kdyby to řekl, tak by se nějaký benzín našel a nemusel z nás dělat idioty. Tož tak....
  2. Takhle těžko soudit... Jaké volnoběžné otáčky to ukazovalo před rokem? Příčin může být mraky....
  3. Netvrdím, že ne... navíc kolega je nováček, búhví, jak to má seštelované. Dvoutakty se zabývám dlouho a právě že velmi často se setkávám se špatně zvoleným otáčkoměrem, tak mě to napadlo jako první.
  4. Proč by nemohl mít? Pokud je to tříválec, 1500ot/min je při volnoběhu v cajku. Na wartburgu jsou otáčky běžně 1000 - 1200, pokud nechci, aby se motor klepal. V pořádku by byly i ty cca 4500 při jízdě. Chtělo by to slyšet, takhle na dálku je to jen odhad... ale 2T nelze ani v nejmenším srovnávat s 4T jak v otáčkách, tak průběhu výkonu. Tak jako jednoválec s tříválcem.
  5. Tak tam je otáčkoměr pro 4T motory, otáčky si vydělte dvěma a máte to. (u dvoutaktu pálí každá druhá doba, u čtyřtaktu každá čtvrtá. Snímač bude na zapalování, proto dvojnásobné hodnoty.)
  6. To spíš vypadá, že mu někdo jebnul jinou lodí do boku... si to totiž nějak jinak neumím představit....
  7. Koukám, že jedna je vyhřívaná a druhá s raketovým pohonem... :-D (v jedné vařič, v druhé hasičák a jiné tlakové nádoby) Moc pěkné to máš... gratuluji k výsledku, k šikovnosti a dobrému nápadu!
  8. Díky, technik mi to říkal, ale upozornil na to, že někde jim terminály nefungují kvůli špatnému signálu. Tak to nechci komplikovat, technická prohlídka je pro mě vždy maximálně stresující záležitost a nechci vytvářet jakékoli, byť nezaviněné problémy.
  9. Aha, děkuji... tu tabulku jsem našel, jen nerozuměl ... Takže jestli tomu teď dobře rozumím tak je to Položka 38 odst. a) první odsek - 500,- a odst. b) druhý odsek a z toho 60%, tedy 1 500,- Pak to dává smysl. Děkuji!
  10. Ahoj! V květnu mě čeká technická prohlídka. V lodním osvědčení jsem zjistil, že už nemám kolonku na prodloužení platnosti. Volal jsem tedy technikovi na SPS Praha, abych se zeptal na postup. Prý nic dopředu hlásit nemusím, že je to automatické a cenu určil na 2 000,- korun. Tu cenu jsem však na stránkách SPS nenašel... Máte někdo nějaké zkušenosti? Nerad bych nalepil kolky za 2 000,- jen tak... :-D Díky! PS: termín mám pochopitelně zarezervovaný on-line.
  11. Bouličky plné vody mám též, ale naštěstí jen na laku. A to jen na té vrchní vrstvě. Vzhledem ke stáří tohoto 5m laminátového člunu (1995) bych chtěl nechat udělat kompletní opravu laku spodní části, neb je sem tam nějaký šrám... Kdepak to v okolí Prahy dobře dělají? Díky.
  12. Hele, chlapi, já nepropaguju Vervu, jen jsem na ní chtěl demonstrovat rozdíl biosložek Ethanolu a ETBE. Ne každému to musí vyhovovat, třeba dvoutaktum je to jedno, ovšem některé citlivé motory na to mohou reagovat negativně, páč ta prémiová paliva mají přece jiné vlastnosti oktanovým číslem počínaje... Neznamená to, že to za všech okolností bude jezdit lépe. Taky jezdím celou sezonu třeba na benzín z ONO, ale neskladuju ho v nádrži. Navíc starší stroje Ethanol spolknou, ale tvrdnou hadičky, membrány a těsnění... Nové jsou už biosložce odolné, tam takový problém není...
  13. Ahoj všem! Na benzin v nádrži přes zimu panuje několikero názorů. Chtěl jsem sem napsat celý elaborát, myslím, že jsem ho sem už dříve dával, ale shrnu to do toho nejzákladnějšího a budu řešit pouze benzin: Pokud používáte klasický benzín E95, tak v žádném případě v nádrži NESKLADOVAT. Problémem je proklínaný Ethanol. Jeho skladovatelnost je max.3 měsíce, k oddělování biosložky a vázané vody dochází už v průběhu jednoho měsíce a dělá pak velké problémy při startování. Kovové nádrže silně rezivějí, díky lihu v nádrži vnikají bludné proudy a poškozují palivová čerpadla, když jsou elektrická, líh vyplavuje změkčovadla z plastů (lámou se palivová vedení, plastové díly vstřikování). Pokud vlastníte ještě k tomu dvoutaktní motor a olej mícháte rovnou do benzinu, tak po delším skladování, tedy v našem případě půl roku, připravujete motoru postupnou sebevraždu. Olej za tu dobu v nádrži zcuckovatí a ztrácí mazací schopnosti. Pokud jste zastánci názoru, že v poloprázdné či zcela prázdné nádrži se během zimy na stěnách sráží voda, která pak negativně ovlivňuje palivo, pak je pro vás možnost použití paliv bez biosložky Ethanolu. POZOR! Benzin bez biosložky normálně neseženete, pokud se nenavrtáte do státních rezerv, kde je pro účely dlouhodobého skladování skladován benzin bez biosložek! Jediným řešením jsou biosložky MTBE a ETBE, které obsahují prémiová paliva jako např. VERVA. Viz vervapaliva.cz: VERVA 100 neobsahuje klasický biolíh, ale je na bázi ETBE (etyltercbutyléter). ETBE má příznivý vliv na výhřevnost paliva, lepší oxidační stabilitu a neváže na sebe vodu, která negativně působí na výkon motoru a korozi.
  14. Jak dlouho trvala realizace od prvního kontaktu? Díky moc!
  15. Začíná se mi rozpadat fólie na plachtě.... Na fotce uprostřed je vidět díra a na jiných místech je to "tak ňák" opravené. Nevíte, prosím, kde by mi to opravili nebo vyrobili celou plachtu? Za odpovědi díky!
×
×
  • Vytvořit...