Přejít na obsah
Plavidla.cz

leviatan

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    12
  • Registrace

  • Poslední návštěva

leviatan's Achievements

Nově registrovaný

Nově registrovaný (1/14)

0

Popularita

  1. Hele, a proč chceš vlek, ja ma pegase 737, šířka 2,85, délka 7,37, a na vlek kašlu... 2x do roka do si ji necham odvézt ze zimoviště od p. Vébra na Orlík a pak zpět, každá cesta stojí 1800kč, tj za rok utratim na přepravě 3400kč, vozík pod loď stojí 120 000... takže teoreticky bych amortizoval vozík po 40 letech... :) k moři s tim nejezdim, člověk aby si bral tři týdny dovolený, tejden na přípravu papíru, tejden na cestu a tejden u moře.... naprosto neřeším valník, auto za čím to budu tahat a kde skladňovat vozík když neni využitý.... dle mého názoru, pokud se neživýš přepravou lodí a nejezdíš s ní 3 do roka k moři tak se nevyplácí... pokud to budeš skladovat u nekoho v arealu, jako ja, tak ti kozu pod lod pučí, pokud doma na zahradě, tak si ji nechaš za 5000 vyrobit a lod si domu necháš odvézt, pak si za 500 zavoláš jeřábníka a ten ti ji tam posadi :)
  2. jak jsem řekl, mám normální pozink, a nijak to neřešim.... v sobotu a v neděi jsem s tim kotvil na orlíku, supr.... nemá cenu kupovat drahý řetězy, můžou ti ho ukradnout, může se ti seknout kotva a budeš ho muset odříznout.... na stary plachetnici jsem ho měl 5 let a nezreznul, pak jsem ho i s tou lodí prodal, a dam ruku na to, že ještě dnes slouží novému majiteli :)
  3. hele, to mě zajímá.... to by se mi vešlo do motoru..... nechám ti na sebe email, napišmi tvoje tel, číslo a já tě zkontaktuji.... antonin.kovacs (zavináč) skyport.cz
  4. ještě jsem kotvu nemusel nikdy odříznout (ťuk, ťuk - musím to zaklepat...) řetěz kupuji dle síly a tlaku při kterém praská... samozřejmě nekupuji řetěz z nerezu atd... obyčejný, pozinkovaný... a čau, kupodivu, v Globusu jsem ho sehnal levneji než ho prodávají některé jacht prodejny....
  5. jasně, ale to ti zahouká na mobil, že ti kradou motor, než z prahy ujedu 70km na orlík tak "frajři" s motorem jsou uz v nemecku a nebo doma v garazi skacou kolem meho motoru :( a nebo je to jinak??? ideální by bylo nějáké GPS které mi řekne kde můj motor skončil...
  6. řádově délka řetězu by měla být stejná jako délka lodě.... pak jak správně řekl fishmaster délka lana by měla být 3x hloubka (za klidné vody a dobrého počasí ti stačí i méně).... pokud si koupíš jednu 10kg kotvu, necháš na tom ruce pokaždý když to budeš chtít vytáhnout.... na každodení požívání stačí 6tka a malý řetěz a do špatného počasí výjmečně 10tka... tu použiješ 2x do roka :)
  7. nemusíš mít řetěz, není na to žádná vyhláška ale jde o následující: pokud máš na kotvě pouze lano, tak kotva leží na dně, lano stoupá kolmo k lodi, v případě, že je silný proud nebo vitr, loď se hne a kotvu povleče za sebou... síla působí směrem vzůru cca 45° pokud máš řetěz, tak ten si za kotvou "lehne" na dno, v případě že je silný proud, vítr tak kotvu potáhne po dně úhel 0° (180°), a ta se zasekne vic a vic do dna (jako radlice na poli) proto je to bezpečnější, (lano stoupá k lodi až na konci řetězu) k vytažení stačí tahat za lano, lod se umístí kolmo nad kotvu a tu "vytrhnes" ze dna....
  8. zdravim, první plavba proběhla minulou neděli na Orlíku, dokonce i s koupáním, kdy jsem skočil do vody za klíčema :) vzhledem k předpovědi na víkend, už se těším na další...
  9. také si dávam pozor na loď, přesto, že jsem si koupil použitou plachetnici, stálo mě hodně úsilí a peněz jí dát do naprosto špičkového stavu... se zimováním mám zkušenost s p. Vébrem. (jacht servis vebr) www.vebr.cz je to pán, který má rád lodě, věci dělá z lásky k lodím a ne na kšeft a pro peníze... má cit k věci, spraví, připraví zazimuje a udělá to dobře, prostě když to neni 100% tak to nepustí dál... mohu doporučit jako zodpovědnou osobu, jak pro plachetnice tak i pro motorové lodě... Kovács
  10. bohužel v tom máš pravdu, motor radši dovnitř nedávam, protože preferuji aby mi uradli motor než, aby mi ukradli motor + splundrovlai lod zevnitř.... pojistka bohužel nejde. přesto že je v čR jedna spolčnost která nabízí pojistku, tak jsem se posléze dočetl drobným písmem v pojistných podmínkách, že proti odcizení, či částečné krádeži ti to pojistka pokryje pokud byl 1/motor proti odcizení zabezpečen, 2/ nedílnou součástí plavidla a 3/ plavidlo se v době krádeže nacházelo v zabezpečeném hlídaném arealu.... pokud nesplníš tyto podmínky... nemáš nárok na vyplacení pojistky.... plus částečná krádež je nabízena pouze v balíčku (živelná pohroma, poškození, krádež) tudíž v tom nejobsáhlejším a s pojistným stropem 250 000kč činí pojistný 18 000kč ročne + spoluúčasst 5000kč... otázka je tedy do jaké míry se vyplatí platit 18000kč, když po roce ti ukradnou motor za 20 000 a vyplatí ti 15 000?!
  11. Ahoj, poraďte nebo se semnou podělte o způsob jakým zabezpečujete váš závěsný motor na lodi.... díky, osobně mám na motoru 2x řetěz a 1x zámek... díky
  12. VM, stačí ti Danforth 6kg, + 4m 0,5mm řetězu + xy m lana, já používám tuto kotvu pro o něco málo větší plachetnici pro každodení používání. Pak mám ještě druhou kotvu do špatného počasí 10kg danforth, 8m 12mm řetězu +yx m lana... Nikdy jsem s tím neměl problémy, i na menší kotvu jsem ustál nepříznivé počasí... Jinak co se týče tvého požadavku na dolady, SPS vydává i osvědčení pro malé plavidla pro pobřežní plavbu na moři... vnitrostátní "techničák stoji 550kč, mezinárodní i na moře stojí 650kč)
×
×
  • Vytvořit...