Přejít na obsah
Plavidla.cz

silver

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    3
  • Registrace

  • Poslední návštěva

silver's Achievements

Nově registrovaný

Nově registrovaný (1/14)

0

Popularita

  1. Hlavne to poriadne vymeraj a oznac buduce diery v bimini. Potom kovovym vyrazacom urob diery a môzes naskrutkovat zakladne LOXX. Zle vymeranie= katastrofa, zaplaty. =(
  2. Flexibilny panel som prichytil pomocou LOXX zamkov. Panel sa da v pripade potreby odopnut. https://www.boatdiesel.sk/obchod/palubne-vybavenie/spojovaci-material/loxx-zakladna-zamku-na-textilie-poniklovana-detail https://www.boatdiesel.sk/obchod/palubne-vybavenie/spojovaci-material/loxx-spojka-na-plachtu-samicka-mala-hlava-poniklovana-detail 6 kusov na 1 panel. Pod zakladnu LOXX som este vložil pre istotu tenke gumene tesnenie z vodarenskych potrieb aby to nahodou pri silnom dazdi nepretekalo. Odskusane, ani kvapka.
  3. silver

    Baterie

    Ak máš zapojenie originál, tak to funguje tak ako píšeš. Jedna elektroinštalácia a možnosť fungovať buď na bat1 alebo bat2 alebo na bat1+bat2 spojene paralerne. Pri naštartovaní motora sa dobíjajú obidve baterie alternátorom bez ohladu na v akej polohe je prepínač. Jazdim skoro kazdý vikend na vodu. Startujem z mariny s prepínačom v polohe bat1+bat2 , pri starte ide prúd do startera z oboch baterií. Da sa v pohode nastartovat aj na jednu ale takto su baterie rovnomerne zatazene pri starte. Pri tejto polohe prepínača prebieha aj plavba. Pri spúštaní kotvy mám stále naštartovaný motor a po zakotvení motor vypnem a prepínač prepnem do polohy bat1 ktorú používam ako servisnú ,t.j.na napájanie spotrebičov. Na prístrojovke mám namontovanú 12v zasuvku ktorej súčastou je digitalny voltmeter ktory nepretržite ukazuje stav aktualne pripojenej baterie,to znamena že mám stále prehlad o tom ako som na tom s energiou na servisnej baterii a podla potreby s nou aj hospodárim. Chladnička,TV, osvetlenie, voda, wc, webasto, všetko je napájane z tejto baterie. Pri odchode prepnem na bat2 nastartujem, nechám tak alebo po nastartovani prepnem do polohy bat1+bat2 ale to je jedno lebo po nastartovaní mi už aj tak nabíja alternator obe baterie. Potom vytahujem kotvu s nastartovanym motorom. Okrem toho som tento rok na jar namontoval na bimini flexibilny solárny panel 100w s dualnym MPPT regulátorom nabíjania pre dve batérie. Počas slnečného dňa tento panel s použitím uvedeného regulátora dokáže dodávať 5,5A do servisnej baterie, to znamena že počas dňa dokáže napájať chladničku ktorá má spotrebu 2,5A a zbytok dobíja baterie. Buduci rok plánujem ako bat1 používať trakčnú bateriu a doplnit este dalsí 100w panel kedze mám este hore miesto. Potom bude predpokladyny prúd 10A. Tým že v noci som zvykol bat1 dost vybit, na druhy den pri zapnutej chladnicke a polooblacnom pocasi sa bateria do vecera nanabila dostatocne, tak uvidim ako to bude fungovat po doplnení dalsieho panela. Teoreticky by to mohlo stacit aj na niekolkodňové kotvenie bez naštarovaného motora počas slnečného počasia.
×
×
  • Vytvořit...