Přejít na obsah
Plavidla.cz

sunrider

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    34
  • Registrace

  • Poslední návštěva

sunrider's Achievements

Nově registrovaný

Nově registrovaný (1/14)

0

Popularita

  1. při pomalé plavbě ale se zadek míň nebude bořit do vody, další přínos ploutve je při prudkých zatáčkách ve velké rychlosti - lod zatočí doslova na pětníku :-)))
  2. při pomalé plavbě mám pocit, že líp drží směr - nevlní se a není potřeba pořád korigovat směr. při skluzu nemá příď tendenci skákat, dá se líp vytrimovat, nemusím nohu "podsekávat.."
  3. mně se taky u 5 m elanu po výměně motoru 70 za čtyřtakt, který je asi o 60 kg těžší se zvedala příď, pomohla ploutev na noze - rychleji se zvedá z vody a hlavně do přídě 50 l nádrž na vodu pro sprchu, ted je v pohodě a když najede na vlnu tak nevyskočí a řeže ji..
  4. Zajímá mě, jak to ukazuje ujetou vzdálenost, nic jsem k tomu v popisu na netu nenašel.
  5. dnes se objevil v inzerci tento odkaz: RADA PRO VšECHNY,NEJEN LOÄŽAřE: neznamená, že když chcete táhnout loď na vleku s vyšší celkovou hmotností než 750kg, tudíš bržděný, že musíte mít řidičák skupiny E. Stačí splnit tyto kritéria: celková max.hmotnost vleku nesmí být vyšší než pohotovostní hmotnost auta a celková max. hmotnost celé soupravy nesmí být ani o 1 kg nad 3500kg. Ověřeno na M. dopravy.Platí to v zemích kde platí náš ř.P. Nevědí to ani některé autoškoly. ví o tom někdo? chybí k tomu ještě metodická příručka, jak to vysvětlit rakouskému policajtovi :-))) Já sice E mám, ale stejně mě to zajímá..
  6. jsou to tyto, že? myslel jsem to vyklapnutí navrch...
  7. Ty klapky se liší tuhostí pístnice? Mně to podle údajů výrobce vychází na 5m Elan 495 se 70 Hp čtyrtaktem na typ SX9510-60. Dále - viděl jsem na instruktážním videu, že jdou zaklapnutím nahoru i vyřadit? Lod je po montáži SUZUKI DF 70 trochu těžká na zadek, měla tendenci při vytrimování skákat, dával jsem dopředu nádrž na vodu a na motor hydrofoil kit, určitě to pomohlo, ale jsem připraven na každou změnu k lepšímu :-))
  8. ........... i s dopravou 2300,-............... zajímá mě odkud za ty peníze, co jsem se díval na ebay,tak je to s dopravou přes 3000,-
  9. Jestli ti pomůže mám orig. CD servisní manuály MERCURY - již ho nepotřebuji. Upřesňuji - je Mercury 1965 - 2005 repair manual, na obalu je sicve uveddené 2takt a 4 takt ale jsou to jenom dvoutakty, přes 1000 stran pdf asi 420mB nebo vyměním za manual Suzuki DF70 1998-2003. Každý dobrý skutek má být po zásluze potrestán... :-)) Já jsem koupil na ebay originál, použil, prodal ho dál člověku, který se tvářil, že ho zoufale potřebuje, a už je plné aukro kopiíí, holt čeeeskooo...
  10. sunrider

    Kotvy

    Já jsem se učil z tohoto http://www.amazon.de/Motorbootfahren-Das-Einsteigerbuch-Peter-White/dp/3768812596 po úspěšném absolvování kurzu VMP jsem zjistil, že o tom nevím vůbec nic a poradil mi to známý z Německa, toto mají jako učební pomůcku a zkouší je z toho.. V češtině jsem tenkrát nic nenašel, je ted něco? Tady je napsáno k vyzdvižení kotvy - překlad bude možná trochu kostrbatý: 1. Nastartovat motor a nechat zahřát 2. Lehčí lod se dá ke kotvě přitáhnout rukou, těžší pomaly na motor přibližovat a současně smotávat lano přes ruku 3. Jak je lod nachází přímo nad kotvou, zpravidla stačí lehkým trhnutím uvolnit kotvu, (doplňuji - pokud se to nepodaří, přejet na druhou stranu a zkusit to z jiného směru) vyzvednout, ještě ve vodě opláchnout a opatrně vložit do lodě bez toho že bych do ní křápl :-), potom samozřejmě lano smotat na další použití 4. Pak se rozjet, ale skutečně až když je kotva na palubě, při rozjezdu dávat pozor na ostatní kotevní lana sousedů, protože namotat sousedovo lano na propeler není nic neobvyklého (- vlastní zkušenost , kvůli lomu světla ve vodě se velmi špatně odhaduje skutečná hloubka lana)... Tolik moudrá kniha, mně pomohla, líp se to dělá ve dvou, tak jsme se to učili v odpoledním "větříku" v kanálu mezi Bračem a Hvarem :-) - zážitek, ale každé léto to usilovně cvičím i sám.. Co se týká velikosti a druhu kotvy- záleží od dna, ale ve většině případů stačí na lod do 5 m 1x 4kg a 1x 6kg, na moře k ní ještě řetěz - 2-4 m .. toto jsou mé zkušenosti z Jadranu jako suchozemce...
  11. sunrider

    Kotvy

    na Elan 495 cca 750 kg mám vyzkoušené jednu 4kg a druhou tak 4 kg s 2m řetězu, které používám podle potřeby, sice ty sklopné většinou nijak slavně nedrží, ale jsou nejskladnější, nejlepší jsou dvě různé. Je důležitá i délka kotevního lana, protože úhel mezi nataženým lanem a dnem by neměl být větší jak 15 stupňů, aby kotva držela. Doplňuji - v Chorvatsku... , pokud jsem měl těžší loď kolem 1100 kg, tak to bylo 6kg a 6m řetězu..
  12. Dovedu si po zkušenostech s pojišťovnami představit situaci, když mě v Chorvatsku pojistí na škody na zdraví do 3,5 mil kn za nějakých 360 kn, jak budou hledat cokoliv, aby nemuseli platit...
  13. ano ten princip není stejný, tady to jakoby dodatečný vztlak vyvážený větším odporem, trimklapky lod spíše naklápějí .. tak si to představuji já.. rychlost určitě nevzrostla, ale vzhledem k tomu, že jsem měnil i propeler, tak nemohu posoudit.. Mně se spíše jednalo o vyvážení lodě po montáži čtyřtaktu, který je o 60 kg těžší, nechtělo se jí tak z vody, jak se starým tříválcem 70 k 90 kg, tomu ten kit si myslím rozhodně pomohl, protože skutečně má profil křídla.
  14. A máte někdo zkušenosti s hydrofoil kitem - ja jsem to namontoval na suzuki DF 70 na 495 ELAN-u a myslím, že to pomohlo zvedat lod z vody a jak jsem psal jinde - sprcha - k tomu 50 l vody v přídi.. Navíc neskáče, líp zatáčí a při pomalé jízdě se nevlní..
×
×
  • Vytvořit...