Přejít na obsah
Plavidla.cz

Kamil01

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    9
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Kamil01's Achievements

Nově registrovaný

Nově registrovaný (1/14)

0

Popularita

  1. Je to tak. To se stalo už před několika lety ale pokaždé, když si na to vzpomenu, jsem hrozně naštvaný.
  2. Pokud jsem se někoho dotknul, tak se omlouvám. Ale na úzkém kanále, když proletí s gumákem dva metry od tebe, nadělá pěknou paseku. Už jsem měl špagety po celé lodi, vylité víno, kamarádka po jednom takovém průletu skončila ve vodě. Mimochodem u posádky gumáku zklidila tak velký úspěch, že se otočili a jeli se na ni v záchvatech smíchu podívat zblízka. Tímto bych chtěl ty dva pány na šedém gumáku s motorem Mercury 5 pozdravit a popřát jim: Chcípněte hovada!
  3. """..............Kromě toho nafukovací člun není loď. Je to jen taková vodní onanie."""
  4. Dal jsem si práci a tady je výsledek: čl. 2.02 Poznávací znaky malých plavidel 1. Je-li malé plavidlo podle zvláštních předpisů evidováno, musí mít na lodním tělese evidenční označení. Evidenční označení určí Státní plavební správa s ohledem na potřeby centrální evidence plavidel. Malé plavidlo, které nepodléhá evidenci, musí mít následující označení: a) název provozovatele nebo jeho obvyklou zkratku nebo b) název a adresu vlastníka (provozovatele) plavidla. 2. Evidenční označení nebo poznávací znaky uvedené v odst. 1 písm. a) musí být vyznačeny na vnější straně plavidla poblíž přídě čitelnými nesmazatelnými latinskými písmeny o výšce nejméně 10 cm. Za názvem provozovatele nebo jeho obvyklou zkratkou musí následovat pořadové číslo. 3. Jméno a adresa vlastníka (provozovatele) plavidla, pokud se na něj nevztahuje ustanovení odst. 1 písm. a), musí být vyznačeno na viditelném místě, na vnější nebo vnitřní straně přední části plavidla. 4. Manipulační člunky plavidel musí být na vnější straně označené poznávacími znaky plavidla, ke kterému patří, doplněnými pořadovým číslem. Tyto člunky musí být zároveň viditelně označeny údajem o maximální nosnosti a o maximálním přípustném počtu přepravovaných osob. Tak pravý řád plavební bezpečnosti. Ovšem klid, na Baťáku to nikdo nevyžaduje.
  5. Kontroly jsou už i teď, i když velmi sporadické. Týkají se však téměř výhradně místních. Mě už párkrát kontrolovali. Měl jsem dojem, že chtějí za každou cenu najít nějaký problém. Prostě normální šikana. Kamarádi, co mají lodě na Baťáku, mají velmi podobné zkušenosti. Zatím co SPS kontroluje papíry, které sami vydali, kolem se prohání nafukovací čluny s 5hp motorem bez jakéhokoli identifikačního znaku. Všeobecně tu panuje přesvědčení, že majitelé soukromých lodí jsou na Baťáku nežádoucí. Majitelé pujčoven, pár jich znám, to jen potvrzují. Turisté zde patří mezi nedotknutelné, ať už dělají cokoli. On to pak tučnou pokutou odnese nějaký místní.
  6. Několik rad: Pozor na ponor lodě, je tu spousta zákeřných a nevyznačených mělčin. Morava je po každém dešti plná naplaveného dřeva, proto pozor na vrtuli. Betonové přístavní hrany, co tu stát v posledních letech vybudoval, jsou určeny pouze k nástupu a výstupu, nesmí se tam tedy zastavit a zajít si třeba do města. Nikdo to však nekontroluje. Pozor na stání u těchto hran na řece. Morava je známá rychlým kolísáním hladin. Pozor taky u této hrany v Uherském Ostrohu, je tam vracák, který tam zanáší spousty naplaveného svinstva. Ráno zjistíte, že je o metr více vody a že stojíte uprostřed klád, klacků, různých trosek, trsů trávy a utopeného zvířectva a nemůžete odjet, protože jste přivázaní půl metru pod hladinou. Rychlost plavby je omezena na řece na 25km/h a kanálech na 8km/h. Kontroly ovšem probíhají velmi sporadicky(tak 2x ročně). Pokud ovšem proplouváte přes přístavy, doporučuji jet tak, aby se netvořila za vámi žádná vlna. Není nic příjemného mít kvůli blbci, co neumí ubrat v přístavu plyn, oběd v klíně. Baťák je malý, proto příště takový blb nemůže počítat také s žádnou ohleduplností. V přístavech je nejlepší se zeptat, kam si můžu stoupnout. Předejdete tak spoustě problémů a nedorozumění. Komory fungují podle pracovní doby, od 10 do 18hod. Občas, pokud není zrovna moc pěkné počasí nebo je li ten den slabý provoz, je komorník zalezlý a nevidí vás. Potom je třeba přistát a jít ho najít. Což je velký problén, protože dodnes nejsou vybudována před komorami čekací stání. Musíte proto vyskakovat do kopřiv a bláta. Pokud i tato úskalí překonáte, vyhráno není. Jednou jsem běhal asi půl hodiny kolem komory a hledal komorníka. Ten, jak jsem zjistil později, v klidu před komorou chytal ryby a tvářil se, že ke komoře vůbec nepatří. Jinak si ale myslím, že Baťák stojí za návštěvu. I přes nedostatky je to pořád naprosto úžasná vodní cesta, vynoucí se mezi poly, lesy a městečky jižní Moravy. Je zde dostatek hospod, vinných sklepů a dalších atrakcí. Není zde nákladní plavba a osobním lodím stačí uhnout a není problém. O alkohol za kormidlem se starat také nemusíte, i v tomto případě kontroly téměř neexistují.
  7. www.batacanal.cz - oficialní informace, třeba brát s rezervou.
  8. Na Baťáku jezdí lodě z půjčoven bez nutnosti VMP už několik let. Nevidím v tom problém. Ve skoro každé půjčovně si ty lidi ohlídají a proškolí tak, aby ovládali alespoň základní pravidla a byli schopni vůbec plout a přistát. Bohužel zde existují i pujčovny, kde školení probíhá asi ve stylu dejte plný plyn a ostatní vám uhnou. Na ty jsem si taky zvykl. Když potkávám Aničku, Boženku a Panthera, jsem maximálně ve střehu, protože do poslední chvíle nevím co udělají. Další místní zvláštností jsou obrovské houseboaty Zapa, Havaj a Supra. Ty jsou známé svou neovladatelností. Takže pokud by si někdo chtěl na Baťáku pujčit loď, dejte si pozor od koho. Dopručuji vybrat si půjčovnu, která už nějaký ten pátek funguje a loď tovární výroby.
  9. Ahoj! Nové předpisy platné pro malá plavidla jsou naprosto šílené. Nemyslím si, že by za to mohla EU. Mám spíš pocit, že jsme opět papežtější než papež. Prostě další nesmysl jako je maximální stáří přívěsného motoru 25let. Zase si někdo bude na nás mazat kapsu. Mám devítimetrovou ocelovku s dieselmotorem. Koupil jsem ji přímo v Holandsku na inzerát. Tyto lodě nejsou v NL registrovány. Proto si nedovedu si představit, jak s vámi jde Holanďan k notáři a tam podepisuje kupní smouvu. To musel vymyslet fakt odborník. Na to, pro koho jsou tato nová pravidla výhodná, musí každý přijít sám. Pro lidi, kteří si nemohou dovolit koupit loď za 10milionů určitě ne.
×
×
  • Vytvořit...