měl bych další dotaz ohledně nefunkčního rychloměru na mém člunu. Mám po pravidelném servisu lodi …..jednou z mnou avízovaných závad byl nefunkční rychloměr. Servis se dle mě na závadu ani nepodíval a při mém dotazu jestli se podařilo opravit mě bylo řečeno nefunkční budík...… tak jsem se do problému pustil sám. Začal jsem od Znáhonu, kde jsem v čele jeho spodní části našel malou dírku. Šel jsem tedy dál a našel na zetku hadičku, která vedla transomem dále do lodi. V ní jsem našel tuto hadičku se spojem. ten jsem rozdělal a do obou konců fouknul. Směr k budíku po fouknutí (a šlo to těžko) se ručička rychloměru pohnula.... vyfouknul jsem rychlost 25... fouknutí směrem k zetku nic..... A nyní k dotazu.Funguje rychloměr tak, že loď když pluje dopředu se do dírky tlačí voda ta stlačuje vzduch a ten pak přes nějaky mechanismus přenáší tento tlak na ručičku rychloměru? Tzn. čím loď pluje rychleji tím je vzduch více stláčen a tím pak rychloměr ukazuje více? nebo je tato má úvaha zcela mylná? a ještě se chci zeptat než se pustím do profouknutí trubičky není po cestě nějaká, mě ukrytá součástka, abych jí nepoškodil? P.S. omlouvám se za mé možná hloupé dotazy.... ale došla mě již trpělivost se servisy a rozhodl jsem se do této problematiky více proniknout. Již si dokážu motor zazimovat, odzimovat, seřídit karburaci, opravit si nefunkční řízení, opravit hydraulické válce trimu, vyměnit veškeré náplně a to díky tomuto skvělému fóru kde jsem načerpal spoustu užitečných informací za to všem moc moc díky