Přejít na obsah
Plavidla.cz

kosak

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    272
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Vyhraných dní

    8

kosak naposledy vyhrál dne 23. září

kosak měl/a nejvíce lajkovaný obsah!

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

kosak's Achievements

Průzkumník

Průzkumník (4/14)

  • Spouštěč konverzace
  • První příspěvek Rare
  • Spolupracovník Rare
  • Návštěvník Rare
  • První týden

Recent Badges

9

Popularita

  1. Je tam Volvo Penta Kad32P. Má pouhých 170 Koní, ale kompresor a turbo dokážou divy a loď jde rychle do kluzu a jede pěkných 45-50 km/h, což nám na rychlé přesuny stačí. Servis vyžaduje oproti benzínu výměnu oleje v kompresoru, což znamená povolit jeden dobře přístupný výpustný šroub, vylít starý olej a pak horním šroubem s ryskou nalít nový olej. Otázka 5 minut. Jinak si nemyslim, že motor vyžaduje další servis, který u benzínu neni. Jinak třeba můj motor nemá žhavící svíčky, tak za studena startuje trochu dýl a pak trochu kouří než se ohřeje. Co mě teda fakt štve, tak je smrad nafty z výfuku. Benzín mi voní, ale smrad nafty z výfuku je fakt otřesný a občas mi na lodi vadí. Novější Diesly už asi tolik nekouří, ale tenhle můj z roku 1999 umí být otravný 🙂
  2. jsme nějak přestal stíhat... dopíšu 😄
  3. Neděle 15.9. V 9 vyplouváme směrem Zlarin do mariny, má být ještě furt větrná noc, koupat se nebudeme, tak si užít trochu pevniny. Od rána nás doprovází deštivé počasí, na plachty se plácáme cca 2-3 uzly za hodinu. Chlapům už po páté vysvětluju, jak se v těch ostrovech před námi vyznám, které lano ovládá co, proč ta přední plachta je takhle a ne jinak, a v neposlední řadě si po desáté vysvětlujeme, jak poznám, odkud fouká vítr. Je to náročné, ale po obědě začne naštěstí foukat a otázky upadnou v zapomnění. Kolem čtrnácté hodiny fouká už 10 uzlů a rychlost lodi stoupá. Během půlhodiny se rozfouká na krásných 15-20 uzlů, loď se nakloní a mé upozornění na padající předměty v podpalubí se stává realitou. Rychlostí 7-8 uzlů si to ženeme k ostrovu Zlarin a po několikáté posádku ujišťuji, že je takřka nemožné moderní námořní plachetnici převrátit. Přistání na Zlarinu proběhne bez problémů, silný vítr fouká do zad, takže přistání k molu na mooring je hračka. Město Zlarin je krásné, je tu pár klidných restaurací a my se nakonec usazujeme v restauraci Prslika, která je asi 500 m od moře. Za 5 lidí jsme platili i s dýškem 300 €, podotýkám, že jsme měli všichni hlavní chod, nějaké polévky, pivo, 2 lahve místního vína, dezerty, něco tvrdšího na "šlehnutí" apod. Jediná nevýhoda Zlarinu je, že je otevřený na severozápadní větry, takže se tu hezky celou noc houpeme. Marina nemá sprchy ani WC, nicméně cena za noc je krásných 60 €, stejně jako bojka Zaklopica minulou noc. Ve 22 ulehám ve své kajutě a jdu si vysnít zítřejší plachtění na 40nM vzdálený ostrov Vis.
  4. Podle apky mySea kde jsem nestihl rezervaci jsme meli platit 40€, taky nechapu ty jejich pocty
  5. Sobota 14.9. Odjíždím ve 4 ráno z domu směrem na letiště v Praze. Teploměr ukazuje 8 stupňů, lije jako z konve a fouká šílený vítr. Sleduju počasí v HR a říkám si, že se asi moc neohřeju ani tam. Zadar naštěstí vítá sluníčkem a kolem 12 hod už teploměr ukazuje 25. Loď je uklizená před 3 hodinou, posádka jela zatím nakoupit, tak mám klid na přebírání lodě. Výhoda čistě mužské posádky je, že máme poměrně rychle veškerou bagáž, jídlo a pivo na svém místě. Ženský vždycky hodinu laborovali, kam to teda dají 🙂 V 17 hod po rychlém briefingu vyrážíme ven z mariny. Přijde mi, že jsem vždycky jeden z mála lidí, co vyráží už v sobotu. Jednak nevím, proč bych v těchto velkých marinách trávil drahocenný čas, a hlavně nechci v neděli odjíždět z mariny s další stovkou lodí. Cíl plavby je jasný, v noci má foukat cca 20 kts, takže jedeme na jih, směr zátoka Zaklopica na konci Pašmanu (naproti Biogradu). První šok zažívám asi 500 m před zátokou, kde nás dohnal katamarán, který na to ještě víc šlápl, aby nás předjel a ukořistil lepší bojku pro sebe. Nevím, tohle se podle mě nedělá a nikdy jsem to asi nezažil. Po uvázání na bojku a zaplacení 60 €, konečně otvírám zasloužené pivo a relaxuju, dokud z již zmíněného katamaránu nezačne diskotéka a pruzení celé zátoky. Za nedlouho se přidává druhý katamarán s maďarskou posádkou, tak tam kopnu panáka rumu a v 9 večer jdu spát.
  6. Ahoj, všichni jezdíte do Chorvatska s motorovými čluny, tak jsem se rozhodl, že vám tady sepíšu, jak vypadá taková dovolená v Chorvatsku na charterové plachetnici. Report jsem začal psát při chvilce klidu dnes v letadle směr Zadar. Po pár charterechech s chorvatskými společnostmi jsem se po 6 letech rozhodl vrátit k české firmě Bemex Boot, která má základnu v marině D-Marin Dalmacija v Sukošanu. Na základně je český personál, marina je obrovská, se spoustou místa a super zázemím. Kromě skippera v mé osobě se posádka skládá ze čtyř mých kolegů z práce, kteří vyrazili autem o půlnoci z pátka na sobotu směr Chorvatsko. Pronajal jsem si plachetnici Benetau Oceanis 41, r.v. 2014, se třemi kabinami. Loď je papírově pro 8 lidí, nás je 5, takže optimální velikost. Pokud byste si někdy chtěli plachetnici pronajmout, nenechte se zmást čísly a pokud pojedete třeba 3 páry po 6 lidech, určitě si neobjednávejte loď pro 6 lidí. Dva lidé jsou totiž většinou počítáni na rozkládacím gauči v salónu. Já se tedy řídím počty kajut a délkou lodě. Ale je to asi individuální. Mám rád komfort a mačkat se v 5 lidech na 35 stop dlouhé plachetnici prostě nechci 🙂 Předpověď v Chorvatsku se vylepšila, katastrofické scénáře se snad nevyplní, tak začínám konečně v letadle trochu plánovat trasu. Zatim to podle Windy vypadá na krásné sportovní plachtění přes Kakan na Vis a v druhé půlce týdne zpět. Jen malé vyjádření k trase – přestal jsem si trasy připravovat dopředu. Dřív jsem to dělával a pak jsem byl akorát nervózní, že musíme plout proti větru a člověk byl ve stresu, aby se všechno stíhalo. Další příspěvek už s fotkama na místě 🙂
  7. Já mam od 14.9. pronajatou plachetnici na týden... přemýšlel jsem, že k tomu taky něco sepíšu jestli to bude někoho zajímat 🙂
  8. Mam Wellcraft Martinique 2600 s dieslem. Spotreba oproti benzinu polovicni, ve vytlaku jezdim cca 3l/ hod, ve skluzu 40km/h spotreba cca 25-30l/h.
  9. Jenom tak hadam, ze to co mozna usetris na Elbe, tak nekolika nasobne projedes cestou tam a zpet ne? 🙂 o case nemluvim. Chorvatsko je hrozny, na druhou stranu je idealni na vzdalenost a poctem ostrovu, zatok apod. Schovas se vsude do hodiny, najis se vsude, natankujes vsude, co vic si prat? Kdyz tam jedes jednou za rok a nechas tam o 10 000 vic, tak se to da prezit.
  10. kosak

    Žernoseky

    Tady chcip taky pes 🙂 hlasim ze Žernoseky zase v ramci moznosti koupatelny, ale je to teply jak chc*nky a davam tomu tyden 🫣 A na to, ze je sobota, tak tu az na par mistnich nikdo neni **konec hlaseni**
  11. Dneska jsem to koupil v pristavu na Hluboky za 500. Je to original, nerez. Pan rikal, ze to objednavaji nekde v Polsku, u nas pry koupit nejde, ze to nepasuje 🤷‍♂️
  12. kosak

    Aplikace LAVDIS

    V aplikaci Lavdis mapy jsou, ale to musim otvirat mobil. Daval jsem si mapy z waterways do garmina v lodi, ale jak jsem psal, jsou jen po Slapy.
  13. kosak

    Aplikace LAVDIS

    Ahoj, jsem ted na Orliku a zjistil jsem, ze nemam v mapach vubec nic krome vyznacene plavebni drahy na bilym podkladu. Je to tak od Slap nahoru do Budejovic. nevite nekdo jestli waterways dal mapy nemaji nebo se mi to spatne nahralo na sd kartu?
  14. Bowdeny jsem měnil minulý rok a v Marine sportu stál jeden asi 1200 kč 🙂
×
×
  • Vytvořit...