I v lodním průmyslu je snaha o stálé snižování spotřeby paliva zaoceánských lodí. Pojďme se podívat na pár zajímavostí týkajících se tohoto tématu
Technologii, která zajišťuje snížení tření mezi trupem lodi a vodou představila společnost Mitsubishi. Takzvaná bublinková technologie funguje tak, že pod spodní část lodi je vháněn vzduch, který vytvoří vrstvu malých bublin a ta snižuje odpor mezi trupem a mořskou vodou. Ve spojení se správným designem trupu se hodnota snížení CO2 pohybuje kolem 10-15% a s tím souvisí i snížení spotřeby paliva. Výhodou této technologie je fakt, že lze doplnit v rámci dvou týdnů na již stávající funkční plavidla.
Jde o speciální modifikaci ( příložku) náboje vrtule nazývanou Hi-FIN vyvinutou společností Hyundai Heavy Industries. Tato příložka vytváří protivíry, které vyrovnávají víry proudění vytvořené vrtulí plavidla. Toto zařízení může uspořit až 2,5% paliva ve srovnáním se stejným plavidlem bez Hi-FIN.
Modifikace této části lodi, je další účinný způsob, jak snížit spotřebu paliva. Přemodelováním nosu se dosáhne lepšího sfázování vlnění vytvářeným lodí a tím pádem ke snížení odporu vody díky snížení přední vlny. Společnost NYK a Maersk úspěšně využívají této metody snížení paliva. Společnost Maersk dokázala úpravou této části lodě, snížit spotřebu paliva přibližně o 5-8%.
Palubní systém DC Grid má na svědomí firma ABB. Tento systém pomáhá plavidlům omezit hluk a snížit spotřebu paliva, čímž jsou menším zlem pro životní prostředí. Systém umožňuje motorům běžet při proměnlivých rychlostech, stále v optimálních otáčkách s ohledem na palivovou účinnost a zatížení. Snížení spotřeby paliva u tohoto systému se pohybuje kolem 27-30%.
Tento systém od společnosti Wartsila využívá rúzné zdroje energie v kombinaci se zařízeními uchovávající energii. Klíčovým přínosem systému je snížit fáze přechodových režimů motorů, které způsobují zvýšenou spotřebu paliva. a tím pádem vyšší emise. Úspora paliva se v případě použití tohoto systému pohybuje kolem 15%.