První české obojživelné vozidlo na obzoru ?


Podařilo se nám nahlédnout pod pokličku staroboleslavské $kodovky.
Jako jediní přinášíme šokující fotografie nejutajovanějšího modelu nové $kodovky typové řady 1975 s pracovním názvem Nemo. Přestože vývojové oddělení staroboleslavské automobilky je pravděpodobně u nás nejstřeženějším místem před objektivy fotoreportérů, dokázali jsme získat exklusivní fotografie přímo ze zkušebního polygonu. Jak je vidět, na ne zcela kvalitních fotografiích, jedná se o samohybné plavidlo uzpůsobené k pohybu i na souši pomocí čtyř kol opatřených bezdušovými pneumatikami. Podle zpravidla velmi dobře informovaného zdroje, vzniká tento produkt na zakázku české armády, jejíž generálové již opustili myšlenku bránit český vzdušný prostor ze vzduchu a rozhodli se jej bránit netradičně z vodní hladiny.


Neobvyklé plavidlo je patrně vybaveno pětiválcovým vícepalivovým koncernovým wankelovým motorem o zdvihovém objemu 1975 ccm vznětozážehového typu. Motor může pracovat nejen na automobilový, letecký a technický benzín, ale také na naftu, předehřátou ropu a alkoholické nápoje s koncentrací alkoholu vyšší než 37%. Tento typ paliva nebyl bohužel zatím v armádě zaveden, protože při jeho distibuci dochází k vysokým, dosud nevyjasněným, ztrátám.


Na fotografiích je jasně vidět i sklopný propeler pro pohyb ve vodě a některé zbraňové systémy - vpředu přehledový radar s posíleným bočním lalokem, vzadu teleskopickou tyč pro odpalování raket typu crecling. Odborníci předpokládají, že dva až tři letecké svazy vybavené těmito plavidly bodou k dispozici také vrchnímu velitelství NATO.

Vydáno dne 04. 08. 2004 | 13887 přečtení | Vytisknout článek
Odkazy

Státní plavební správa ?editelství vodních cest ?R Povodí Labe
Povodí Vltavy Povodí Moravy Batuv kanal
CHMU LAVDIS



Magazín PLAVIDLA.CZ využívá zpravodajství z databází ČTK a NERIS, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto
obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK nebo NERIS výslovně zakázáno.
Tento web byl vytvořen prostřednictvím redakčního systému phpRS. Webdesign CaberNet Software. Přihlásit se.