1

Téma: Porucha - Motor Yamaha 2T, 5HP, ročník cca. 1988

Dobrý den přeji,

děkuji předem za radu a za shovívavost při odpovědi:) Jsem relativně začátečník. Zakoupili jsme pro rekreační účely plachetnici 6,9m s ponorem 1,47m. Několik plaveb jsme již absolvovali, avšak naskytlo se určité první dobrodružství a první následky. Při koupání jsme v minimální rychlosti najeli kýlem do bahna a abychom se z toho dostali, zařadil jsem relativně zbrkle zpětný chod. Dva lidé vyskočili pro nucenou koupel, loď tak odlehčili a vše bylo zase v pořádku. Až na jednu věc. Po vyřazení zpátečky do neutrálu již nešla žádná rychlost zařadit. Zařazení zpátečky motorem poměrně škublo, jak jsem řekl, zbrkle jsem nenechal motor přes neutral shodit otáčky. řazením lze polohovat dopředu - neutral - dozadu. No, ale vlastně nezařadí rychlost. Pouze při zpátečce cítím, že to lehce vrní o něco. K víkendu na to jedu s montértaškou, tak bych rád měl nějaké noty v kapse, jak na to.

Je možné tuto poruchu odstranit relativně kutilsky? Stejně tak jako jsem opravil startovací cívku a držák, a proto loď máme, protože nám to dělá radost. Nebo musím motor vzít a odvést někam technikovi a před sezónou se tak ochudit o pár hezkých víkendů.


Děkuji za názor.

2

Re: Porucha - Motor Yamaha 2T, 5HP, ročník cca. 1988

Ustřižená závlačka u vrtule ?

Drak70
Bayliner 2355 7.3 Magnum

3

Re: Porucha - Motor Yamaha 2T, 5HP, ročník cca. 1988

A vrtuli tam ještě máš?
Podle tohohle:
https://www.megazip.net/zapchasti-dlya- … -318575232
to na mne dělá dojem, že po střižení závlačky může upadnout.

Coaster 600 DC Mercury PRO XS 175

4

Re: Porucha - Motor Yamaha 2T, 5HP, ročník cca. 1988

u stareho volvo-penta se mi jednou takhle podarilo rozpojit tahlo řazení pod motorem-nejhorsí bylo vsechno vykuchat aby se to dalo rozebrat

5

Re: Porucha - Motor Yamaha 2T, 5HP, ročník cca. 1988

Děkuji moc za reakce.

Kontakt vrtule se dnem nebyl. Pouze kýl najel do bahna a písku, nečekal jsem navátou mělčinu. Chyba byla u mě, přešel jsem zpátečky na neutrál co nejrychleji - poté teprve ubral plyn. jenže pak tam dal  zpátečku ještě v dost vysokých otáčkách neutrálu. zpátečka nás z toho dostala po odlehčení lodi. Po vyřazení zpátečky ale už žádná rychlost nejde. Páčka cvaká do poloh D-N-R cvaká, ale motor na zařazení rychlosti nereaguje. Je tam pořád neutrál. Asi jsem zlomil/rozbil/doufám, že povolil pouze nějaký ovládací mechanizmus ,,spojky,, vevnitř. První na co se kouknu, zdali tam vrtule je, až dorazím k lodi, ale jsem si jistý docela, že ta tam je.  Tenkrát na simsnu jsem si u motoru také vždy vše opravil sám, to se mě u tohoto motoru také líbí. Akorát se radši ptám na zkušenosti.

Díky za další info

6

Re: Porucha - Motor Yamaha 2T, 5HP, ročník cca. 1988

Vrtule při přestřižení kolíku nemůže vypadnout, drží ji matice. Zkontroloval bych nejdřív, jestli páka řazení skutečně hýbe táhlem směrem dolů do nohy (to by mělo být vidět zvenku) a pak pod plastovou krytkou na boku nohy zkontrolovat, jestli není táhlo rozpojené. Pokud to nic z toho není, pak se asi rozsypalo něco uvnitř převodovky.

Sport 50 + Yamaha 55hp 2T

7 Naposledy upravil: Lubor (28-06-2016 11:02:19)

Re: Porucha - Motor Yamaha 2T, 5HP, ročník cca. 1988

Máš pravdu, koukal jsem na nákres pozorněji. Na hřídeli je střižný kolík, který přenáší pohyb na vrtuli. Ta je připevněná maticí a matice zajištěná závlačkou.
Takže je možné, že prudkým zařazením mohla setrvačnost vrtule střihnout ten kolík. Od toho tam je.
U mého záložáku to mám stejně, na krytu je zespoda upevněný náhradní kolík a závlačka.

Coaster 600 DC Mercury PRO XS 175

8

Re: Porucha - Motor Yamaha 2T, 5HP, ročník cca. 1988

Děkuji moc, dnes se na loď jedu kouknout. Pokud tam propeller (to mě vůbec nenapadlo) bude, motor vyndám, okouknu to a zavezu tady u nás do servisu fachmanovi. Uvidíme.

9

Re: Porucha - Motor Yamaha 2T, 5HP, ročník cca. 1988

Pokud tam vrtule bude, tak jí sundej a koukni na kolík. Kdybys ho nahrazoval, tak použij nerez, jinak to tam zarezne a už ho nikdo nevyndá.

Coaster 600 DC Mercury PRO XS 175

10

Re: Porucha - Motor Yamaha 2T, 5HP, ročník cca. 1988

Dnes jsem vytáhl motor, vrtule tam byla, tu jsem sundal a byl to opravdu kolík, co drží vrtuli. Na té je matice a ta drží závlačkou ještě vrtuli. To vše se protáčelo. Jsem rád, že to vlastně bylo to nejmenší a Vám všem díky za rady a příspěvky.

Martin

11

Re: Porucha - Motor Yamaha 2T, 5HP, ročník cca. 1988

Dobrý den, zeptám se tady- nemá někdo manuál (možná spíš dílenskou příručku) na Yamahu 6A (rv. cca 1980) stačí mi stránka jak nastavit předstih. ten motor jsem dostal generálkovaný, ale není kompletně smontovaný. Nevím si rady s  jak to správně nazvat- odstředivá regulace? když otočím rukojetí plynu, tak se přes táhlo pohne i deska zapalování. nevím základní hodnotu nastavení předstihu a odtrhu. U motorky jsem nastavoval tuším 1,5 mm předstih a odtrh na cigaretový papírek

12

Re: Porucha - Motor Yamaha 2T, 5HP, ročník cca. 1988

Yamahu nevím, ale běžně to je tak, že na té otočné desce je kulisa, po ní běhá palec klapky karbecu. Kulisa má jeden nebo dva hrby. Na prvním je klapka plynu zavřená a právě se začíná otevírat. Pokud má i druhej hrb, tak tam je klapka plně otevřená a dál se jen přidává předstih.
Odtrh je klasika těch nějakej 1,5.

Jestli ti tohle pomohlo...

13

Re: Porucha - Motor Yamaha 2T, 5HP, ročník cca. 1988

Jo je to jak říkáš, vyvstal ale jiný problém- motor jde nepravidelně, vynechává jeden válec, vyndal jsem svíčky, motor točil vrtačkou a jeden(spodní válec) občas vynechá. chtěl jsem sundat setrvák abych se podíval po kablíkách a nejsem schopen setrvák "utrhnout". Nepomohl ani mírný ohřev horkovzdušnou pistolí  (šroub od kliky jsem chránil kusem PU pěny, ) Nevíte, je tam nějaký  "fígl" ? 
Běžně, když stahuju třeba řemenici, našponuju stahovák, pak klepnu kladívkem na šroub stahováku a je řemenice povolí "utrhne se". tady u toho setrváku mám strach praštit do toho kladivem

https://s15.postimg.cc/zabprqrcr/IMG_20180909_130441_1.jpg

14 Naposledy upravil: david (09-09-2018 21:29:30)

Re: Porucha - Motor Yamaha 2T, 5HP, ročník cca. 1988

Našponovat stahovák a tak půl kilovým kladivem dát krátkou ostrou ránu.  Určitě ne těžším. Stahovák na ty tři šrouby, ne paknovej za rantl setrváku.

15

Re: Porucha - Motor Yamaha 2T, 5HP, ročník cca. 1988

Díky, včera když jsem nemohl usnout tak jsem si uvědomil, na co jsou ty tři závity.....na upnutí stahováku. díky

16

Re: Porucha - Motor Yamaha 2T, 5HP, ročník cca. 1988

Takže, setrvák jsem stáhnul a teď prosím: nemá někdo elektrické schema zapojení Yamaha 6A dvoutakt? (nebo odkaz na www stranky? ) pro Suzuki jsem schema našel ale pro Yamahu nic)  pod setrvákem byly smotané dva červené drátky.... vedou někde od těch cívek? zatím se v tom nechci moc vrtat....

17

Re: Porucha - Motor Yamaha 2T, 5HP, ročník cca. 1988

Máš tam kladívka nebo CDI jednotku?
Případně dej fotku.

18 Naposledy upravil: oshurty (13-09-2018 20:28:52)

Re: Porucha - Motor Yamaha 2T, 5HP, ročník cca. 1988

jsou tam kladívka, teď jsem hledal na německým foru o člunech a našel toto:

https://s15.postimg.cc/4v1yo85ef/zapalov_n_Yamaha.jpg

jsou to ty dva "volné " drátky na obrázku vpravo

19 Naposledy upravil: david (13-09-2018 21:07:01)

Re: Porucha - Motor Yamaha 2T, 5HP, ročník cca. 1988

Volný dráty jsou dobíjení, ale bacha střídavý proud. Chceš li to využít, kup si za cca 40 Kč gretz můstek. Maj ho např. v GM Electronic v Karlíně.

https://www.gme.cz/diodovy-mustek-b380c35000

20

Re: Porucha - Motor Yamaha 2T, 5HP, ročník cca. 1988

Davide, mockrát děkuji...

21

Re: Porucha - Motor Yamaha 2T, 5HP, ročník cca. 1988

A znovu já.... nevíte , dá se někde sehnat(koupit) cívka magneta? nějaká dobrák v tom šťoural a jednu cívku přejel šroubovákem...

https://s15.postimg.cc/6dkjer2wn/IMG_20180914_185120_1.jpg

bylo zespoda, takže viditelné až po demontáži. v navíjárně elmotorů mi jeden pán slíbil, že když udělám držák té cívky, tak mi ji převine, pro každý pád bych ale rád jednu origo náhradní. Hledal jsem na ebay, tam chce jeden pán za celou desku 65€..., zatím zkusím to převinutí

22

Re: Porucha - Motor Yamaha 2T, 5HP, ročník cca. 1988

Odmotat, přelakovat, navinout?