201

Re: 2T lodní motor nestartuje

viky_cz napsal:

Není to tak, ze tahanim za to tahlo predstihu se zaroven otvira karburator?....

Myslím že ne, na přepákování k táhlu předstihu je pružinový člen

viky_cz napsal:

...Protoze at o tom premejslim jak chci, tak mi vychazi jedna jedina věc - chova se to jako by vůbec nefungoval volnobeznej systém a jinak tomu nic nebylo. Mozna prisavani falesnyho vzduchu za karbem nebo něco podobne pitomyho...

Taky to tak vidím, ale ten motor je samé táhlo a nemá smysl cokoli seřizovat, dokud nebudou zkontrolována základní nastavení podle manuálu. Tohle se odhadem seřídit nedá. Možná laborovat s nastavením volnoběžné trysky, ale nechce se mi věřit, že by jen poloha trysky měla tak zásadní vliv.

viky_cz napsal:

...Loni se mi nejak ucpal karburator u Parsuna a chovalo se to prakticky stejne. Docasne jsem to zprovoznil dotazenim dorazu klapky na vetsi zakladni otevreni a ono se to po case samo zase srovnalo, tak jsem ten doraz zase zpatky stahl. Ale to byl 4-takt s celkem normalnim difuzorovym karburátorem a klapkou, u soupatkovyho nevim co bych kde ladil..

Podle obrázku je i tento karburátor s klapkou.

Coaster 600 DC Mercury PRO XS 175

202

Re: 2T lodní motor nestartuje

Zdravím všechny, po asi týdenní odmlce....
(přes všelijaké starosti, co přináší jaro jsem na motor neměl vůbec čas)

stihl jsem akorát minulý týden objednat servisní manuál a až dnes po ránu,
jsem se opět trochu koukl na ten motor...

Soustředil jsem se více na ten volnoběh... vrátil jsem táhlo předstihu na původní hodnotu,
o kousek dál posunul táhlo klapky sání po několika pokusech se mi podařilo docílit polohy,
že nastartování jde provést bez změn předstihu, musí být mírně otevřená klapka sání,
jsou v ní sice dva otvory, ale ty nestačí.

Takže stav je teď takový, že už konečně dokážu se sytičem nastartovat tak, jak je to popsané v návodu.. před tím to nebylo možné...

otočím knoflíkem sytiče doprava, až na doraz, vytáhnu knoflík, zasunu knoflík. Chytne to na první trh,
při otáčení knoflíkem doleva (ubírání sytiče) to pochcípává, ale následným vytažením knoflíku se opět
směs obohatí a motor nechcípne... dalo by se říct, že to konečně startuje tak jak má.... ale!

Přišel jsem na další věc... opět nejde spodní válec, no jo ale jenom na volnoběh, jak přidám plyn tak se druhý válec rozeběhne.

Další skutečností je, že ta svíčka ve spodním válci je pořád hodně čistá (pořád téměř jako nová),
oproti té z válce horního(ta už je černá) 


Co myslíte teď?

Pěkný slunečný víkend a doufám, že už někde plujete.
Já zatím jezdím kolem řeky na kole, ale taky dobrý :-)

203 Naposledy upravil: Olin (21-04-2018 20:45:02)

Re: 2T lodní motor nestartuje

A co vyskoušet motor na vodě v tahu a pořádně zahřátej? Třeba si něco sedne a pojede to jak má. Mě po zimě ráno v bazénu taky chvilku jeden válec trochu škytal a trvalo chvilku než se chyt. Pak už celej den motor šlapal jak hodinky.
Jinak dnes jsme s dětma byli na Labi celej den a super! S pětikoňákem jsme vyjely Âľ 13l nádrže, což se mi povede málo kdy.
http://img29.rajce.idnes.cz/d2903/15/15095/15095308_0c83d7a8b162aab3e426c42f871f78e6/images/IMG_20180421_145641.jpg?ver=0
http://img29.rajce.idnes.cz/d2903/15/15095/15095308_0c83d7a8b162aab3e426c42f871f78e6/images/IMG_20180421_192710.jpg?ver=0

204

Re: 2T lodní motor nestartuje

To je pravda :-)... přes týden motor namontuji na loď, dodělám dálkové ovládání a pojedu to asi prubnout... ještě budu muset sehnat nějaký vesla. :-)

205

Re: 2T lodní motor nestartuje

Dobrý den neví tady někdo jaká pasuje rychlospojka na benzínovou hadičku k externí nádrži na motor tomos 4,5 2t

206

Re: 2T lodní motor nestartuje

Vyfotit a ukázat, popř. změřit. Jelikož je to starší motor, mohl někdo před tebou použít, co měl zrovna po ruce.

207 Naposledy upravil: gepr (10-08-2018 19:55:24)

Re: 2T lodní motor nestartuje

Po nějaké době Vás všechny opět zdravím,

vrátím se bohužel k tomu problémovému motoru... se kterým jsem se projel dvakrát na jaře
a to na jeden válec a s olejem ve vodě....


Jelikož si po těch dvou krátkých projížďkách opravdu nic nesedlo a naopak z motoru teklo více a více oleje...

rozhodl jsem se přetěsnit řadící skříň v noze... objednal originální gufera, za propeler a pod čerpadlo impeleru,
2xtěsnící o-kroužek k řadící tyči... po třech týdnech byli díly doma, po jejich výměně se i přes má očekávání
nedostavila změna, olej tekl s vodou z nohy dále...  následně jsem vyzkoušel samotnou nohu ponořit do vody a hnací hřídel
rozdočit vrtačkou a sledoval zda se někde objeví olej... neobjevil se... nově přetěsněná skříň těsní dobře...


Po úvahách nad posledními řešeními, hlavně zde na foru mi bylo jasné, že bude problém v tom guferu na klice u spodního
válce.... takže následovalo odstrojení motoru a hurá celý blok motoru ven a výměna gufera ve spodní části bloku...
Gufero bylo ko... na první pohled... v nic moc stavu bylo i těsnění mezi blokem motoru a nohou...
Po třech týdnech dorazilo originální gufero s těsněním... vše jsem vyměnil a udělal zborku motoru a s velkým
očekáváním motor nastartoval.... bohužel opět zklamání... běží trochu lépe, ale stále většinou na jeden válec a stále se
dostává olej do vody co vytéká z nohy....

Když odšroubuji boční kontrolní kryt na boku spodního válce tak je znát, že od tud teče směs oleje a benzínu...

domnívám se, že ta směs oleje a benzínu se dostává ze spodního válce přes výfuk, který je zčásti svedený nohou do vody...

Už nechápu proč ten spodní válec nepálí jak má... chybu cdi jsem snad vyloučil v předchozích testech, když jsem měl otočený
setrvačník o 180 stupňů a prohozené cívky i svíčky ve válcích...(i po prohození stále nešel spodní válec... kdyby bylo vadné cdi, tak by
při prohození pro změnu neměl jít válec horní, ale to se nestalo....

Ještě mne napadá nějaká prasklina mezi chladícím okruhem a spodním válcem.... dá se to nějak zjistit? vidět tam zjevně moc není,
taky jsem měřil kompresy v obou válcí a v obou je na chlup stejná 9

vyměnil jsem ještě preventivně těsnění pod víkem v horní části válce( není tam samostatná hlava ) to těsnění těsní pouze vodu co
obíhá kolem válců...


Už jsem se smířil, že s tím holt letos jezdit nebudu, ale rád bych na to taky někdy přišel...

Napadá někoho něco???


Jinak pěkné léto všem. :-) A děkuji za případné rady..............

Jirka

208

Re: 2T lodní motor nestartuje

Když je v háji gufero, je pravděpodobné v háji i ložisko. A pokud jo, tak ani nové gufero nezabrání přistávání vody dole z nohy. Dělají se pecky na dolní svíčce?

209

Re: 2T lodní motor nestartuje

Svíčka ze spodního válce:

https://img31.rajce.idnes.cz/d3102/15/15435/15435167_130be02ae3ebf35a8f9fa58b6695fe16/images/spodnivalec.jpg?ver=0


Svíčka z horního válce:

https://img31.rajce.idnes.cz/d3102/15/15435/15435167_130be02ae3ebf35a8f9fa58b6695fe16/images/hornivalec.jpg?ver=0

210

Re: 2T lodní motor nestartuje

david napsal:

Když je v háji gufero, je pravděpodobné v háji i ložisko. A pokud jo, tak ani nové gufero nezabrání přistávání vody dole z nohy. Dělají se pecky na dolní svíčce?

Nejsem žádný motorář..... to se fakt opravdu stává?, že může motor přisávat vzduch přes vadné ložisko, i když gufero je nové?  Já myslel že ložisko netěsní, ani když je v pořádku a proto je tam to gufero.

Mohl by mi někdo tuto věc potvrdit, či vyvrátit?

Díky...

211

Re: 2T lodní motor nestartuje

Když bude v háji ložisko, tedy bude mít vůli, Gufero nevydrží. Tedy ne, že by Gufero těsnilo.

212

Re: 2T lodní motor nestartuje

Tak budu tedy muset objednat ty ložiska. :-)