FÓRUM PLAVIDEL - diskuse o lodích, plavidlech, příslušenství a plavbě.

Chcete li přispívat do fóra, musíte se nejprve zaregistrovat.

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Vítejte v novém fóru plavidel. Pro základní informace si přečtěte tento příspěvek.

#1 18-09-2017 12:58:11

Charlie
Super uživatel
Místo: Hořovice
Registrovaný: 14-03-2009
Příspěvky: 690

TPV-Bockmann

Ahoj, máte někdo zkušenost s vleky TPV-Bockmann?  U nás je nabízí firma lodelevne.cz

Bral bych 3500kg vlek s tím že bude naloženej na max, mám loď 2840kg a vlek uveze 2890, ale těch 50kg navíc se v lodi hravěbnajde.

Mají zajímavou cenu, ale zas jestli ten vlek něco vydrží, aby se mi pod lodí nerozsypal.

Díky Charlie


Jaguar 25 - s/y Sanru - Orlická přehrada

Offline

 

#2 18-09-2017 16:51:46

Marty
Stálý člen
Registrovaný: 04-11-2015
Příspěvky: 161

Re: TPV-Bockmann

Zeptej se v servisech lodi / motoru. Nejcasteji vidi, jak vypadaji nalozene privesy ruznych vyrobcu. Me to pomohlo pri vyberu.

Offline

 

#3 18-09-2017 16:54:41

Sullaco
Super uživatel
Místo: Sever
Registrovaný: 26-08-2009
Příspěvky: 946

Re: TPV-Bockmann

Poslední dobou se vyrojila spousta levných zahradních zaručeně nejkvalitnějších prodejců. Pár vleků podobné kategorie jsem viděl v detailu a nechtěl bych to ani náhodou. Léta jsem používal vlek od německého výrobce ASG a fungoval bezvadně jak mě tak i předchozímu majiteli. Než kupovat to, co ukazuješ radši bych předváděčku od ASG, kterou maj za stejnou cenu http://www.siegel-boote.com/en/trailer/ … index.html a nebo pro mě špičkovej Ohlmeier taky předváděčka https://www.boat24.com/de/trailer/ohlme … il/128734/

Editoval Sullaco (18-09-2017 17:01:31)


Crownline 250 CR

Offline

 

#4 18-09-2017 18:03:39

Charlie
Super uživatel
Místo: Hořovice
Registrovaný: 14-03-2009
Příspěvky: 690

Re: TPV-Bockmann

Ohlmeier už mám 750kg pod člunem, starej 37let a je pravda že pořád v plné kondici.

A máte někdo zkušenost s dovozem nového vleku ze zahraničí?

Jinak já bych klidně bral i jetej vlek za rozumnou cenu, ale sehnat 3500kg vlek, co uveze kolem těch 2850kg se mi zatím nepodařilo. Plánuju že zatím bude mít nájezd tak 300km ročně (abych loď na jaře odvezl na vodu a na podzim zas domu), ale časem snad i víc, ale to je ve hvězdách. Loď na vleku bude stát jen postavená na kýlech v dřevěných lůžkách na nápravách a přes zimu tomu dodělám nějakou podpěru pod příď.

Zase si ale říkám, oproti jiným, prodejcům co nabízejí vleky za 160tis + , když na tomhle jsou nápravy i brzda knott, tak když odejde rám, tak je to výměna rámu za nějakých cca 10tis, ale zas než z toho loď někde vysypat ...


Jaguar 25 - s/y Sanru - Orlická přehrada

Offline

 

#5 18-09-2017 18:16:14

Bootcentrum
Super uživatel
Registrovaný: 04-02-2010
Příspěvky: 676

Re: TPV-Bockmann

Dnes ti jen nákup železa-jeklů na 3,5t vlek výjde na 10000- tak jen velmi těžo vyměníš rám za 10000,-
Když na vlek naložíš téměř 3 t. tak musí mít dostatečně dimenzovanou "příhradovou" konstrukci,jinak se ti dost rám ohne přes nápravy!
A nápravy - to je další kapitola - doporučuji pouze AL-KO ty se ti v žádném případě nemohou protočit,jako třeba Knot,což jsem viděl na vlastní oči a o polských a jiných ani nemluvě!
Pro upřesnění -ALKO -stavím a používám přívěsy již skoro 40 let,tak si dovolím tvrdit,že o tom něco vím a taky neznamená,že každej německej vlek je super konstrukce.

bootcentrum

Offline

 

#6 18-09-2017 18:40:02

Charlie
Super uživatel
Místo: Hořovice
Registrovaný: 14-03-2009
Příspěvky: 690

Re: TPV-Bockmann

Rám, jsem stavěl, dokonce 1nápravu a loď na něm sedí na příčkách rámu podložená dřevěnýma fošnama, funguje dobře, jenže je to jen manipulák. Jekly vyšli na necelých 5tis, plus 5 tis žárový zinek, stavěno z jeklů 100x60x2 (V-oj, podélníky a 4příčky+ 1 príčka za závěsem), 60x60x2 páteř a 40x40x2 reling.

Mít na to čas, tak si postavím i novej vlek, ale to je právě to, co nemám.

Jak se může rám ohnout přes nápravy, moc nechápu, veškerá váha lodě bude sedět na nápravách a ještě na bocích, skoro u rámu, nikoliv v prostředku náprav. A že by ty jekly neunesly váhu co tlačí na kouly, plus nějaký dynamický zatážení když to na silnici houpe, no budiž, může být.

Musím to do konce měsíce rozlousknout a něco sehnat.


Jaguar 25 - s/y Sanru - Orlická přehrada

Offline

 

#7 18-09-2017 20:47:22

HANZTD
Uživatel
Místo: ÚSTÍ NAD LABEM
Registrovaný: 19-07-2017
Příspěvky: 12

Re: TPV-Bockmann

Tak tady máš , at máš další kousek k porovnávání
VLEMMIX je holanďan , a tam asi o lodích a přepravě něco vědi wink

http://www.mateijsenwatersport.nl/?s=page&pid=231

dobu dodání a přesnou konfiguraci osazení komponentama s cenou asi na doptání ....

Editoval HANZTD (18-09-2017 20:51:06)


QUICKSILVER COMMANDER 500 + MERCURY OPTIMAX 75

Offline

 

#8 19-09-2017 00:16:55

Lubor
Super uživatel
Místo: Praha
Registrovaný: 15-03-2009
Příspěvky: 643

Re: TPV-Bockmann

Podle mne jsou dneska běžné vleky všeobecně poddimenzované. Hřeší se na to, že lodě jsou dost pevné a nikdo ani neví, že na vleku s více kýlovými rolnami jeho loď sedí v podstatě jen na těch prostředních nad nápravou. Ty krajní vpředu a vzadu nesou prd. Výrobce vleku dá rolny do přímky a výrobce lodě na to loď posadí....
Plno lidí se pak hádá že ten či onen přívěs je lepší, protože se  neprohýbá, ale neuvědomují si základní principy zatíženého nosníku, který se prostě prohnout musí, když má něco nést na koncích a uprostřed je podepřený nápravou.
Mnoho z nás by asi zíralo, kdyby se na každý podpěrný bod lodě na přívěsu dal tenzometr a zjistilo by se, jaké zatížení v klidu a při jízdě v těch bodech skutečně působí.
Ukurtování lodě pak ze sílama na jednotlivá místa udělá taky divy.
Co je mým závěrem? Že sebelepší rám prřívěsu neposkytne kvalitní oporu lodi, pokud nejsou podpěry správně nastavené a že i s obyčejným šroubovaným měkčím rámem lze docílit velmi šetrné nesení lodě a tuhý komplet, pokud jsou podpěry správně nastavené a loď správně ukurtovaná. Pak totiž loď tvoří s rámem přívěsu jeden celek a místo aby ho namáhala ho zpevňujě....
Není důvod se hnát za super pevným rámem, ale je třeba se hodně zajímat o to, jak loď na rámu sedí.
Kdo si libuje, že se mu přívěs neprohýbá, ten si ničí loď. :-)

Offline

 

#9 19-09-2017 10:36:00

Anachy
Moderator
Místo: Příbram(Slapy-124,5km)
Registrovaný: 19-03-2009
Příspěvky: 2020
Web

Re: TPV-Bockmann


DRAGO Fiesta 660, Mercruiser 6 inline - 4,1 "cat" - 106 519

Offline

 

#10 19-09-2017 12:24:58

mirzik
Stálý člen
Místo: Orlík
Registrovaný: 14-06-2010
Příspěvky: 373

Re: TPV-Bockmann

Výše uvedený Vlemmix mám již 4 rok, jen 1800kg, ale jsem s ním spokojen. Kupoval jsem ho nový v Holandsku. Jediné co jsem musel, upravit rolny podle tvaru trupu lodě, a vyvážit posunutím nápravy kvůli zatížení na kouli. Mám s ním najeto cca 6 tis km. Vše drží, a funguje jak má. Přihlášení u nás je hračka, musíš mít CE list, fakturu a udělat dovozovou technickou. Poplatky na přihlášení jsou nižší než u ojetého vleku. Podle mého názoru je to rozumná volba cena x výkon. Předtím jsem měl Harbeck, a nevidím žádný rozdíl.


Bayliner 602 Capri

Offline

 

#11 20-09-2017 10:09:51

Charlie
Super uživatel
Místo: Hořovice
Registrovaný: 14-03-2009
Příspěvky: 690

Re: TPV-Bockmann

No pojedu se na to TVP v pátek podívat, uvidím na místě jak to v bude vypadat.

TVP Trailers je poměrně velkej výrobce vleků ze Slovinska a patří k německému výrobci Böckmann, takže s kvalitou vleku by problém snad být neměl. Ale tak asi je to taky hodně o přístupu k vleku.

Jak jsem psal, bude na něm dvoukýlová plachetnice sedět v drevěných lůžkách přímo na nápravách, plus časem příďová opěra. Naloženej najede ročně zatím 150km + 150km prázdnej. JInak bude zaparkovanej pod přístřeškem. Do vody se nepodívá, tak předpokládám, že budu spokojenej. A za tu cenu. Ale uvidíme až zkouknem naživo.

Ze zahraničí koupit vlek ač novej, se mi moc nechce. Nedomluvím se, takže shánět někoho kdo to vyřídí, pak najet skoro 1500km a další poplatky tady navíc a cena vleku je rázem jinde. I když ten výstavní ohlmeier se mi líbí.

Dám pak vědět jak jsem dopadl.


Jaguar 25 - s/y Sanru - Orlická přehrada

Offline

 

#12 23-09-2017 09:26:52

Charlie
Super uživatel
Místo: Hořovice
Registrovaný: 14-03-2009
Příspěvky: 690

Re: TPV-Bockmann

Tak jsem včera přívěs obhlédl a zakoupil. Na přívěs je použita již hotová dvounáprava Knott na 3.5t, nájezdová brzda Knott a podpěrné kolečko také Knott. Rám je svařovaný, žárově pozinkovaný, příčky jsou ohýbané - což já zatím nepotřebuju, ale co kdyby časem byla ploutvovka, bude sedět níž. Zpracování vleku na dobré úrovni, svary pěkné. Kola jsou na tom 195R14C, otypovaný je na 130km/h. Jednání prodejce naprosto v pohodě, co jsme si domluvili to platilo.

V pondělí ho zajedu přihlásit, a pustím se do výroby zámku žehličky. Pak ještě odstrojit přebytečné věci - rolny, podpěry atd co nepotřebuji a doplnit vlek o dřevěná lůžka pro kýly. 15.10. budem jeřábovat tak uvidíme jak se s tím pojede až bude zatíženej.


Jaguar 25 - s/y Sanru - Orlická přehrada

Offline

 

#13 23-09-2017 13:13:09

Sullaco
Super uživatel
Místo: Sever
Registrovaný: 26-08-2009
Příspěvky: 946

Re: TPV-Bockmann

Tak ať slouží!


Crownline 250 CR

Offline

 

#14 23-09-2017 14:09:41

Bootcentrum
Super uživatel
Registrovaný: 04-02-2010
Příspěvky: 676

Re: TPV-Bockmann

Ty nápravy jsou kulaté a nebo 4hranné?

bootcetrum

Offline

 

#15 23-09-2017 14:31:41

Charlie
Super uživatel
Místo: Hořovice
Registrovaný: 14-03-2009
Příspěvky: 690

Re: TPV-Bockmann

Nápravy jsou 4hran.

Já myslím že bude sloužit dobře, na to moje ježdění určitě.

Editoval Charlie (23-09-2017 14:33:33)


Jaguar 25 - s/y Sanru - Orlická přehrada

Offline

 

#16 12-10-2017 19:15:38

Charlie
Super uživatel
Místo: Hořovice
Registrovaný: 14-03-2009
Příspěvky: 690

Re: TPV-Bockmann

Nakonec jsem jeřáboval o týden dřív tak už mám zkušenost s novým vlekem. Loď mám posazenou pouze na kýlech, které sedí na dřevěných fošnách položených přes 3 příčky. Zatížení na oji 135kg, taženo Nissanem Navara a vše v pohodě. Na dobrý cestě jsem s tím jel 90, žádný náznak rozhoupávání, pohodová jízda, pak přišli vyspravované úseky kde jsme museli pomalu, ale celkově se s tím jelo dobře, čekal jsem to horší. Teď mi čeká ještě doplnění podpěr lodě, aby nestála pouze na kýlech.

Byl jsem vážit samotnej vlek po odstrojení všech podpěr a rolen - 620kg, naloženej ještě zváženej nemám, ale počítám, že se to bude motat kolem 3.5t spíš lehce přes. Navara si s tím poradila dobře,ale lepší by byla 4x4 s mezinápravovým diferenciálem, přeci jen pouze se zadkem, ač na korbě bylo trochu naloženo, si párkrát hrábla. No třeba časem pořídím Pajero. Původně jsem to tedy chtěl tahat za Maxi Ducatem, ale nejsem si jistej, jestli by to bylo to pravé i když na dálniční přesuny by se to asi dalo, mě se nějaké vytahování rovnou z vody stejně netýká.

A ještě k přihlašování, k vleku byl pouze C.O.C list, na ouřadě si vzali žádost, C.O.C a zelenou kartu, 700kč a druhý den jsem měl doklady hotové. Jo a rychlost je zapsána 120km/h


Jaguar 25 - s/y Sanru - Orlická přehrada

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB